Salaris binnen

Hoera, mijn salaris voor januari is weer binnen. Het is een mooi bedrag deze maand, omdat ik ook nog ruim 40 overuren die ik in november al maakte, uitbetaald kreeg.

Ik kan nog moeilijk inschatten, of mijn inkomen dit jaar inderdaad hoger wordt dankzij andere belastingregels. Iemand die misschien elke maand hetzelfde uitbetaald krijgt, kan daar nu al wel een indruk van hebben (als het uitgekeerde salaris in januari hoger ligt dan in een gewone maand in 2015), maar ik zie het zo snel nog niet.

Natuurlijk is een deel van dit salaris meteen al weer op de spaarrekening geparkeerd, en de rest zal grotendeels de komende week weer uitgegeven worden aan dingen als een dak boven mijn hoofd en eten op tafel. Maar ik kan weer prima een maandje vooruit, en dat is fijn.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Salaris binnen

  1. Het salaris is nog niet binnen, dat ontvang ik morgen en mijn vrouw begin volgende week. Zodra het binnen is, weten wij meer. Ik zal er begin volgende week een blog aan wijden 🙂

  2. Ilse

    Ik had deze maand EUR 94 meer (ambtenaar, part timer net onder modaal) . Man had EUR 16,00 meer (manager IT beheer, twee keer modaal).