Reisverzekering veranderd

Oei, oei, oei. Zo’n zes jaar geleden hadden wij een verzekeringsadviseur aan huis. Pas nu keek ik naar onze reisverzekering. Ik weet dat mijn vriend heel graag zekerheid heeft en geen gezeur aan z’n kop wil, en daarom namen we een uitgebreide reisverzekering toen.

Maar: dekking voor reizen die langer dan 60 dagen duren? Hmm, nou, tegen die tijd dat dát het geval gaat zijn, zal ik hoogstpersoonlijk de polis daar wel op aanpassen. Ik denk dat ik daar in dat uitzonderlijke geval wel aan denk.

Dekking voor reizen buiten Europa? We zijn de afgelopen vier jaar niet meer buiten Europa geweest, en hebben daar wel de hele tijd voor betaald. Zonde. Mochten wij plotseling een reis naar New York winnen (ha), dan moet ik er maar gewoon aan denken om de verzekering aan te passen.

En: een extra dekking voor vergoeding van bagage voor méér dan 3500 euro aan schade per persoon? Volgens mij hebben we niet eens 7000 euro aan spullen die in een koffer zouden passen! Onze televisie en ons bankstel nemen we niet mee in een koffer, dus die tellen niet mee (en die zijn trouwens inmiddels ook al weer een jaartje of vijf oud, dus niet meer zo duur).

We houden nog even de doorlopende reisverzekering (want ja, het is waar, we zouden wel eens spontaan een weekendje weg kunnen gaan naar Duitsland en dan vergeten om een tijdelijke reisverzekering af te sluiten). En we houden ook nog even de wintersportdekking, want we gaan één keer per jaar mee op wintersport.

Uiteindelijk bespaar ik ons hierdoor 40 euro aan premie per jaar. Niet heel veel, maar alle beetjes tellen. Was ik alleen, dan zou ik misschien nog meer er vanaf knabbelen, maar dan wordt het voor mijn vriend teveel gedoe, en is hij bang dat hij dingen vergeten gaat.

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Reisverzekering veranderd

  1. Kijk, dat loont! Wij bekijken elk jaar onze verzekeringen kritisch. Zo hebben wij laatst onze pechhulp bij de A.NWB opgezegd en een veel goedkopere variant gekozen bij C.entraalBeheer. Scheelde ons ruim de helft 😊

  2. Vrager

    Waarom heb je überhaupt een reisverzekering? Welk risico dek je hiermee af?