Zomervakantie naar IJsland!

Wij gaan naar IJsland dit jaar, hebben we eind 2015 besloten. Ik heb er in mijn budget al een beetje rekening mee gehouden, en hou elke maand wat extra geld apart hiervoor. Reizen naar/door IJsland is vrij duur.

We gaan met de boot, hebben we ook besloten, en we nemen onze eigen auto mee. (Dat wil zeggen: de auto van mijn vriend, dus). We willen twee weken op IJsland zijn, ongeveer, en rijden dan een rondje rondom het eiland. Dat schijnt prima te kunnen met een gewone auto, de weg schijnt goed begaanbaar te zijn.

We hebben nog niets geboekt. Eerst moet ik weten, welke drie aaneensluitende weken ik vakantie ga krijgen. Mijn vriend kan dan zijn werkschema daar op aanpassen, en dan moeten we maar eens gaan zien, dat we de overtocht gaan boeken.

En dan kan de voorpret gaan beginnen. We houden wel van ruige natuur. Noorwegen was prachtig, IJsland is vast minimaal even mooi. Ik weet nog niet of we een geplande rondreis gaan boeken, waarbij van dag tot dag al uitgestippeld gaat zijn, waar je je ongeveer bevindt en dus ook wat je wel en niet kunt bezichtigen; of dat we alles zelf gaan boeken.

We gaan het zien. Het liefst zou ik nog wat langer op IJsland blijven. Als we daar dan toch heen gaan, zou ik er het liefst een maand of zo blijven. Maar ja, dat kan toch echt niet, zoveel vakantie-uren heb ik niet. Maar ach, wie weet komt dat er ook nog ooit wel van.

7 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

7 Reacties op “Zomervakantie naar IJsland!

  1. Lis

    weet niet wat voor auto je hebt, maar zodra je reykjavik verlaat gaat je lak en onderkant eraan door de giga steenslag. dus denk nog eens over een huurauto… en een sterke 4×4 is ook wel erg fijn daar.
    maar ijsland is wel heel gaaf! veel plezier

  2. Gewoon Vlijtig

    Toevallig gaat de vriend van mijn vriendin met zijn zoon eind maart. Het is favoriet begrijp ik. Tot en met eind maart zie je het noorderlicht. Het is een wens van hen beiden.

  3. Gaaf! Veel plezier alvast. IJsland staat hier ook nog op mijn bucketlist.

  4. Arno

    Een erg mooi land met prachtige natuur en zeer lage bevolkingsdichtheid! Wij zijn er 4 jaar geleden geweest in juni. Het was altijd licht, een bijzondere ervaring. Verder kan het weer erg mee vallen in tegenstelling tot wat je vaak leest. Wij hadden bijvoorbeeld geen regen gehad gedurende de 12 dagen dat we er waren. Het rondje IJsland is prima te doen met een normale auto als je de 1 blijft. Wel steenslag af en toe inderdaad. Wij sliepen trouwens in hostels. Veel plezier alvast

  5. Geweldig! Die staat hier ook nog op de wishlist! Naast Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Zweden, Colombia….wat eigenlijk niet?

  6. Jannie

    Is kamperen geen optie? Dan hoef je geen accommodatie te boeken.,bij slecht weer kan je natuurlijk altijd nog ergens overnachten onder een gewoon dak. Sommige boeren verhuren ook kamers. Ik heb daar 7 jaar geleden een kampeerrondreis gemaakt. Met auto,goede tent, stoeltjes, tafeltje en gewoon kampeergerei en goede matjes en slaapzakken. Ik was toen 61