“Rood kunnen staan” opgezegd

Ik had bij mijn betaalrekening de mogelijkheid aangevraagd, om rood te kunnen staan. Ik vond het een fijn idee, als in: als ik eens een keer een foutje zou maken met mijn financiën, en een machtiging zou onverwacht uitgevoerd worden, dan zou ik niet in de problemen komen – dan zou ik gewoon door die machtiging tijdelijk even rood staan en daarna zou ik dat dan snel aanzuiveren van de betaalrekening. Geen gedoe met mislukte machtigingen of met plotseling erg lage saldo’s waardoor je in een supermarkt staat en ineens niet meer kunt pinnen.

Maar ik merkte dat ik toch wel vaak even rood stond. Omdat ik geen zin had om het mooie saldo op mijn spaarrekening te verminderen. Het was altijd maar voor een paar dagen, totdat er dan weer een salaris binnenkwam. Pure gemakzucht natuurlijk.

En het kostte natuurlijk toch geld. Rood staan is behoorlijk duur. Elke keer kostte het me wel een paar centen, en dat vind ik dan natuurlijk uiteindelijk zonde van het geld.

Dus ik heb het opgezegd. Vanaf nu zal ik gewoon moeten zorgen dat er altijd een klein buffertje op de betaalrekening staat. Hoeft niet eens heel veel te zijn, een paar honderd euro is heus wel genoeg.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op ““Rood kunnen staan” opgezegd

  1. Wendeliien

    je verschuift als het ware je nulpunt op je betaalrekening, heb ik ook gedaan, mijn nul is nu 250. maar het is al heel lang geleden dat ik daar onder ben geweest.