Update jaardoel afvallen

Eh… Had ik gezegd dat het het belangrijkste doel dit jaar zou zijn, en dat alles er voor zou moeten wijken? Nou, is dat toch mooi even niet gelukt deze maand. Werk kwam er tussendoor, en bovendien een winterdipje. En wat is dan lekkerder dan chocolade eten?

In februari ben ik twee kilo aangekomen, helaas. Dus terug bij af.

Maar… dat gaan we in maart anders doen!

De lente komt er aan, en daarmee word ik weer een stuk vrolijker en actiever, daar moet ik maar mooi gebruik van maken. De komende weken is mijn werkschema wat rustiger, en ga ik dat simpelweg ook zo houden. (Als er zieken komen, dan zal iemand anders vast dat wel op willen vangen, inmiddels zijn er een aantal nieuwe medewerkers die vast blij zijn met een extra uurtje hier of daar).

Het blijft moeilijk. In principe is afvallen heel simpel, gewoonweg minder eten dan wat je verbrandt/verbruikt. Maar de praktijk is wat weerbarstiger – het is wel simpel, maar niet gemakkelijk. Anders was niemand dik, natuurlijk. Ik ga er weer voor.

 

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Update jaardoel afvallen

  1. O heel herkenbaar hoor. Afvallen is niet makkelijk. Mij lukt het niet in m’n eentje. Ik hou het hooguit 3 weken vol. Ik ben nu maar weer begonnen bij de Weight watchers : ik ga elke week naar de cursus avond en moet dan op de weegschaal. Dat is voor mij een goede stok achter de deur. Het kost me wel geld maar af en toe baal ik ervan dat ik het niet alleen kan. Ik wens jou in ieder geval heel veel succes!