Boodschappen thuis afgeleverd

Gisteren heb ik eens boodschappen thuis laten bezorgen. Ik was de hele dag vrij, dus ik kon thuis blijven, en ik wilde het wel (weer) eens proberen.

De ervaring is best redelijk. Heerlijk om flessen cola, wasmiddel, wc-rollen gewoon thuis afgeleverd te krijgen in plaats van ze altijd lopend naar huis te “sjouwen”. We hebben nu dus ook weer een heel mooi voorraadje.

Ook vond ik het fijn om op zondag in alle rust ’s avonds boodschappen te doen online. Ik deed er wel een half uurtje over, waarschijnlijk gaat dat veel sneller als je eenmaal een lijstje hebt, maar zittend op de bank was het geen straf.

Ik bestelde ook een paar dingen die ik wel eens in een grotere supermarkt had gezien, maar die in onze plaatselijke supermarkt toch al niet te krijgen zijn. Bijvoorbeeld de lavendelgeur van de Mr Muscle wc-luchtverfrissers. Dat is onze favoriet, maar die heb je bij onze lokale winkel niet.

De nadelen? De kosten natuurlijk. Het feit, dat er een minimum-bestelbedrag is, wat ik niet elke week zou kunnen halen. Er liggen nu twee kratjes onder de trap waar ik statiegeld voor heb betaald en die dan nog weer eens terug moeten. En tenslotte: je moet er echt voor thuis blijven, totdat ze geweest zijn.

Soms wegen die nadelen op tegen de voordelen. Maar soms ook niet. Volgende week heb ik bijvoorbeeld een drukke werkweek, en dus geen tijd om thuis te blijven om op een bestelling te wachten. En waarschijnlijk heb ik dan ook nog zoveel dingen over van deze week, dat ik het minimaal vereiste bestelbedrag niet haal. Dus die kratjes liggen nog wel een paar weken onder de trap. Maar ik denk dat ik dit wel af en toe ga doen, online bestellen, want het kan toch wel handig zijn.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Boodschappen thuis afgeleverd

  1. Ik laat wekelijks de biologische boodschappen thuisbezorgen, via de biobezorger is dat gratis vanaf 25 euro of als je een groente of fruitpakket besteld. Hier bestel ik voornamelijk groente, fruit, zuivel en soms wat voorraad.

    Bij de super doe ik de aanvullende boodschappen. Bij een verjaardag of goede aanbiedingen als 2e gratis wil ik nog weleens laten bezorgen. Dan sla ik groot in. Soms hebben ze leuke aanbiedingen; gratis bezorgen bij een bepaald product en met je verjaardag een code om gratis te bezorgen. Alleen dan doe ik het.

    Ik vind het laten bezorgen ook ideaal. Hoef ik alleen nog voor de kleine verse boodschapjes even naar de super. Dat scheelt weer impuls aankopen!

  2. Ik vind het ideaal om de boodschappen thuis te laten bezorgen. Wekelijks is er een mogelijkheid om gratis te laten bezorgen als je bepaalde producten besteld en op een bepaalde dag laat bezorgen. Helaas zijn het niet altijd producten die ik nodig heb en kijk je dan naar de kosten, dan kan je net zo goed de bezorgkosten betalen. Maar als het toevallig iets is wat je nodig hebt, is het mooi meegenomen. Ik vind het vooral fijn dat ik niet met 2 kleine kinderen (17 mnd en 6 wkn) de deur uit hoef. Dat is nogal een logistieke onderneming en dan op de terugweg ook de boodschappen nog binnen zien te krijgen. Het zweet breekt me al uit. De bezorgkosten heb ik er dag graag voor over. Wel probeer ik altijd door ruim van tevoren te boeken het goedkoopste bezorgmoment te kiezen. En wat fijn is: tegenwoordig krijg je een sms met de precieze tijd dat ze komen (tot op een kwartier nauwkeurig). Als je dus een vrije dag hebt kan je een ruim tijdvak kiezen en toch nog ergens anders heen. Je weet namelijk al ruim van tevoren wanneer ze komen.

  3. ik vind het ideaal! maar vooral in schoolvakanties. omdat dan dochter ook nog thuis is en we geen verplicht loopje hebben op de schooltijden 😉 de winkel is naast school nl, dus ik ga meestal gelijk door als het uitkomt met haal/brengtijden en hoeveelheid opvangkids. in schoolvakanties of hele drukke werkweken laat ik nu ah behzorgen. vind het zo geweldig. de eerste x duurt langer idd, daarna gaat het snel 😉 het minimmbedrag halen we makkelijk, maar dat komt ook omdat ik nooit bij de ah kom, terwijl ze bepaalde producten hebben die andere supermarkten niet hebben, daar bestel ik gelijk een voorraadje van 😉