Ik werk nog een jaar 28 uur per week

Ik heb een vast contract voor 20 uur per week werken. Maar vorig jaar heb ik daar bovenop een tijdelijk contract gehad voor 8 extra uren. Een totaal dus van 28 uur/week. In februari sprak ik met mijn directe leidinggevende over het komende jaar (om de een of andere reden loopt het jaar van maart tot februari). Ik ga voor nog een jaartje 28 uur per week werken.

Vorig jaar heb ik uiteindelijk, naar mijn berekening, zo’n 31 uur per week echt gewerkt. Ik heb die overuren uitbetaald gekregen. Daar bovenop kwam dan gemiddeld nog een uur of acht aan reistijd, omdat ik op verschillende locaties werk en met het openbaar vervoer of met de fiets reis.

Het beviel me maar matig, vorig jaar. Ik vond het veel, was soms moe en soms een beetje somber, of voelde me er door opgejaagd. Dat was ook wel de reden dat ik nu in aanloop naar het gesprek twijfelde over of ik überhaupt dit jaar wel meer dan twintig uur wilde werken. Uiteindelijk heb ik toch voor de financiën gekozen (want het scheelt wel aan inkomen, zeg!) en dus voor 28 uur per week. We hebben dit jaar wel afgesproken, dat ik wel echt maar 28 uur per week werk, gemiddeld. Maak ik in de ene week teveel uren, dan moet ik dat binnen diezelfde maand of in de volgende maand compenseren met vrije dagen.

De afgelopen week stond ik vrij weinig ingepland, namelijk voor twintig uur. Uiteindelijk werd er iemand ziek, dus toen werkte ik als nog vier uurtjes extra, dus 24 uur. Hiermee compenseer ik voor vorige week, toen ik 32 uur werkte. Het was afgelopen week echt lekker rustig, ik voel me nu dan ook weer enigszins uitgerust, en dan is het weekend nog maar net begonnen!

Ik hoop en denk dus, dat ik het dit jaar goed ga doen met 28 uur per week werken. Ook lichamelijk en geestelijk en zo.

(En ja, super lekker voor mij dat ik met 28 uur per week werken genoeg inkomen heb om van te leven én om van te sparen! Daar bof ik mee, dat weet ik ook wel.)

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Ik werk nog een jaar 28 uur per week

  1. Wat doe je voor werk eigenlijk?

  2. Boukje

    Je moet zelf de juiste balans vinden in het aantal uren wat je wilt werken en wat je aan vrije tijd wilt hebben. Dat het salaris zodanig voldoende is om van rond te kunnen komen is natuurlijk heel fijn. Ik ben alleenstaande moeder met een contract voor 24 uur werken en 21 uur uitbetalen, ik bouw dus extra vrije dagen op per week. Ik kan mij ook prima redden van mijn salaris en daar ben ik blij om . ik wil ook niet meer werken, vind dit een goede balans tussen werk en prive.

  3. Mom4life

    Mooi dat je zo het werk hebt kunnen evalueren en nieuwe voorwaarden bespreken!
    Een goede balans is fijn.

  4. E

    Als er meer mensen zich zouden kunnen redden met een parttime baan, dan zou er werk genoeg zijn en minder werkeloosheid!