Belastingaangifte – beetje balen

Onze accountant stuurde vorige week zijn voorstel voor de belastingaangifte. Inmiddels hebben we er voor getekend, dat ‘ie hem zo in mag dienen.

Toen ik de papieren inleverde, schreef ik dat ik schatte dat ik uit zou komen tussen 100 euro betalen en 100 euro terugkrijgen.

Het blijkt dat ik nog 100 euro aan inkomstenbelasting moet betalen, en daarnaast blijkbaar ook nog 180 euro aan de bijdrage zorgverzekeringswet. Op dat laatste had ik niet gerekend, maar ja, inderdaad, dat hoort er ook bij.

Gelukkig kan ik dat allemaal prima betalen, natuurlijk. En deze bijbetaling is ook alleen maar nodig, omdat ik vorig jaar geld bijverdiende waar ik nog geen belasting over betaald had. Ik bedoel maar: van de (bij)verdiende euro’s mag ik er dus een paar niet houden, maar dat was ook wel te verwachten.

Ook heb ik vrijdag geld overgemaakt naar mijn pensioenbeleggingsrekening, en omdat ik jaarruimte én reserveringsruimte heb (zie hier), zal ik dat bedrag dan volgend jaar weer van mijn inkomsten af kunnen trekken en krijg ik dan weer geld terug.

Ik baal een heel klein beetje, maar het komt dus allemaal wel goed.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Belastingaangifte – beetje balen

  1. VeggieMo

    Wij moeten 500 euro terug betalen vanwege extra aflossingen op de hypotheek en omdat manlief net iets meer verdiende dan verwacht was de arbeidskorting lager. Nivelleren is een feestje…

  2. Ik moet 458€ bij betalen, komt omdat ik nog maar weinig hypotheek heb, en spaargeld. Geeft niet, blij dat ik het kan doen. – M