Jaardoel in maart

Het schiet niet echt op met het jaardoel: afvallen. En dat, terwijl ik het toch tot hét belangrijkste doel voor dit jaar gemaakt had.

Maar zo door de dag heen is er dan toch weer van allerlei wat mijn aandacht opeist. Ach ja, als het makkelijk was, dan zat iedereen op een BMI van 20 tot 22, denk ik zo. Dat is het dus niet.

Dat onze weegschaal stuk is, helpt niet echt. Hij geeft je gewicht aan, plus of min twee kilo. Dat motiveert niet echt, als je er op gaat staan. Als ik echt af zou vallen, zou ik het verschil natuurlijk na een paar weken wel echt moeten zien, maar voor de kleine correcties (gisteren teveel gegeten, vandaag een ons zwaarder) hoef ik er niet meer op te gaan staan, want die zie je toch niet.

Het zou me kunnen helpen om te besluiten: ik ga gewoon vooral letten op mijn eten, en als ik dat goed doe (en ik weet wel wat goed is), dan komt de weegschaal vanzelf (over de lange termijn dus). Maar zo werkt het nog niet in mijn hoofd.

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Jaardoel in maart

  1. Een nieuwe weegschaal kopen dan maar…

  2. Het afvallen gaat hier ook heel rustig. Leeftijd heeft hier mee te maken denk ik. Pas 1 kilo sinds januari.

    Ik eet gezond, maar ik eet veel.

  3. Als je broek ruimer zit dan helpt het!
    Dat merk je ook wel zonder weegschaal..
    Succes met afvallen. Je bent goed in heel veel dingen, ik geloof dat je dit ook kunt!

  4. Ano

    Afvallen is zonmoeilijk vind ik. Ik probeer eerst gezond te eten en meer te bewegen, afvallen kijk ik dan later weer naar. Anders worden voor mij de stappen te groot.

  5. Zodra mijn kleding te strak gaat zitten weet ik dat de rem erop moet, momenteel moet er nog 5 kg af. En dat valt vaak niet mee. Ten tijde dat mijn weegschaal stuk was, gebruikte ik mijn centimeter om te zien of er vordering was. Bij mij helpt meer water drinken. Succes met je jaardoel.

  6. Siebrie

    Wij hebben geen weegschaal en dat bevalt prima. Je kleren vertellen je wel of je bijkomt en de spiegel laat wel zien welke spieren wat training kunnen gebruiken.