Dure vakantie

Het wordt een dure vakantie dit jaar. Ik worstel een beetje met dat feit. Het wordt trouwens wél een hele leuke vakantie dit jaar. IJsland aan het einde van de zomer, dat vind ik vast fantastisch, om daar rond te mogen rijden. Anders zou ik ook iets anders kiezen. Maar het is wel duur.

Ik had me voorgenomen om dit jaar wat minder op geld te focussen. Wel te blijven sparen, natuurlijk (doorslaan van sparen naar schulden maken is natuurlijk niet de bedoeling), maar minder te beknibbelen en meer ontspannen om te gaan met mijn geld.

Nou ja, misschien is dat gewoon het probleem: zoiets kun je je wel voornemen, maar het dan ook doen is weer punt twee. Dus: ontspan, ontspan … de wereld gaat niet ten onder omdat jij een dure vakantie gaat houden …

Mijn vriend weet van mijn dubbele gevoelens, en snapt het wel van mij. Zelf is hij alleen maar blij met deze vakantie. Hij herinnerde me óók er aan, dat wij “maar” zo eens in de drie jaar zo’n duurdere vakantie lijken te doen, en dat we van de vorige twee (in de Verenigde Staten en in Noorwegen) heel erg genoten hebben en er ook veel mooie herinneringen aan hebben. Daar heeft hij ook weer gelijk in.

Maandag ga ik de boeking definitief maken.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Dure vakantie

  1. Bouk

    Je hebt groot gelijk!! Als jullie heel graag zo’n vakantie willen gaan doen, moeten jullie dat zeker gaan ondernemen. Wanneer het geen probleem is om het geld over te boeken, zeg ik gaan! Maarja, ik ben dan zelf ook verzot op vakanties….. Ik had mijn bedrag al bijmekaar gespaard voor “mijn” droomreis met mijn kinderen, alleen kwam er een andere auto tussendoor. Was niet gepland en zeker niet voor zoveel geld, maar ik vond hem mooi en klaar, had het geld wel liggen immers. Maar het deed me toch zeer om zoveel voor een auto af te tikken omdat dit voor “mijn reis” bedoeld was….Puur psychisch hoor haha…Ik spaar vrolijk verder en hoop over 2 jaar toch mijn droomreis te kunnen maken…..En dan zal ik er veel minder moeite mee hebben om het bedrag te gaan betalen, weet ik zeker….

  2. Ilse

    Het mooie van een (dure) vakantie is dat je na afloop alleen veel foto’s en veel mooie herinneringen overhoud, En wat was..
    Wat is duur. Wij gaan met het gezin niet extreem duur of exotisch op vakantie (twee weken naar een wisselend Grieks eiland) maar met vier personen ben je zo EUR 4500 kwijt aan reis en verblijf (geen all inclusive en we gaan niet koken).
    Geniet ervan, het leven is kort..

  3. Gewoon Vlijtig

    Wow, dat wordt een mooie vakantie. Hier ook een hele hele dure vakantie. Wij zijn wel met 4 personen. En al jaren praten wij hierover en dit jaar staat het te gebeuren. Nog 4 maanden te gaan. Wij maken een cruise over de Middellandse zee van Barcelona via Frankrijk Toscane rondom Rome, Mykonos, Athene en Kroatië een paar plekken en dan nog twee dagen Venetië. In totaal doen wij 10 plaatsen aan. Heerlijk. En de kosten? Durf ik helemaal niet te vermelden. Daar heb ik bijna 3 keer zonnepanelen voor.