Salaris beetje lager

Mijn salaris was deze maand een klein beetje lager, een honderd euro minder. Ieders salaris zou wat minder worden vanwege nieuw-ingaande belastingtabellen, zoals bijvoorbeeld nu.nl al had aangekondigd. Deze verhoging van de belastingtarieven zou mij iets van 50 euro of zo moeten kosten.

Daarnaast is er bij mij een herberekening gemaakt, staat op de salarisstrook. Ik had blijkbaar te weinig premie OP/NP en ook premie AP afgedragen, en deze werd nu verrekend.

Nou, gooi maar in mijn pet. AP is arbeidsongeschiktheidspremie en OP/NP is ouderdoms- en nabestaandenpensioen of -premie of zo. De strook vertelt mij niet, wanneer/over welke periode ik dan te weinig betaald zou hebben.

Gek eigenlijk, ik ga er gewoon maar vanuit dat de mensen van mijn salarisadministratie weten wat ze doen. En dat het salaris wat ik binnenkrijg, dus klopt. Als ik overuren gemaakt heb en uitbetaald krijg, dan zal ik alleen even kijken of dat getalletje aan overuren klopt. Voor de rest vertrouw ik ze gewoon.

Misschien is dat wel een beetje raar. Maar goed. Toch nog steeds een heel leuk salaris, wat dus ook meteen gebruikt is om bijvoorbeeld de spaarrekening weer wat te vullen.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Salaris beetje lager

  1. Ik denk denk dat het misschien iet eens zozeer ‘vertrouwen’ is in de salarisadministratie. De loonstroken zijn simpelweg vaak te ingewikkeld, niet te begrijpen, waardoor mensen het al snel laten voor wat het is 🙂