Late rekening eigen risico

Oh jee. Ik zie ergens vreselijk tegenop. Vorige week kwam er een rekening binnen voor mijn eigen risico over 2015. Ik wist niet dat dat zo laat nog kon. En het is mij niet duidelijk, waarom ik dit bedrag (ruim 300 euro) zou moeten betalen. Dus nu moet ik gaan bellen. Met de verzekeringsmaatschappij eerst maar, en dan later misschien ook nog met het ziekenhuis.

Het gaat om een ingreep die ik bij mijn weten in één keer volledig en zelf betaald heb, en waarvoor dus nu nóg een rekening komt.

Zucht, diepe zucht. Dit zijn wel de dingen die ik haat, maar voor zo’n ruime 300 euro is het  natuurlijk wel waard om er even wat tijd in te steken.

Alleen natuurlijk wel pas na het weekend. “Gelukkig” heb ik maandag “vrij” … Ik weet al wat ik maandag zit te doen!

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Late rekening eigen risico

  1. Bij de meeste zorgverzekeraars kan je met je digid inloggen en je rekeningen inzien.

  2. Het komt ws zo weinig voor dat iemand een ingreep geheel zelf betaald, dat de rekening nu toch ook nog bij de zorgverzekering terecht is gekomen en ze daar dus je eigen risico over rekenen. En het ziekenhuis misschien dus ook dubbel incasseert. Helaas kun je inderdaad niet veel anders dan daar achteraan gaan. Ik baal ook altijd erg van zulke zaken, succes morgen!