Minder werkuren per week

Ik moet nog zes weken tot de vakantie, en ze vallen me zwaar. Dat komt ook, omdat ik bij heb moeten springen bij ziekte. Ik heb inmiddels dus ook een hoop overuren opgebouwd. Gelukkig had de planner in mei, toen ik al een paar overuren aan zag komen, al met mij afgesproken, dat ik in augustus wat minder uur zou werken. Hierdoor lijkt het nu te gaan lukken, dat ik de overuren uit juni en juli in augustus ga compenseren.

Misschien kan je dus al zeggen, dat augustus al half vakantie gaat worden. Maar de komende twee weken zijn in ieder geval nog erg druk.

En dan speelt mij dus ook weer door het hoofd: zal ik volgend jaar voor 24 uur gaan, in plaats van de huidige 28? Of misschien zelfs wel 20?

Aan de andere kant … Misschien moet ik eerst eens mijn nevenactiviteiten wat afbouwen. Het bijbaantje slokt wel een aantal van mijn extra uren op, maar levert toch veel minder geld op dan mijn hoofdbaan.

Kortom, ik ben er nog niet uit. Ik denk dat ik in ieder geval ook augustus nog maar neem, voordat ik een besluit neem. Als ik dan tegen eind augustus weer helemaal gecompenseerd ben, voelt het misschien weer helemaal prima, 28 uur werken in de week…

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Minder werkuren per week

  1. Janneke

    Keuzes maken zijn lastig, maar volg je gevoel. Ik heb een tijdje parttime gewerkt, maar ben zo blij om weer fulltime te werken. Het zorgt ervoor dat ik in balans blijf en dat heb ik nodig.

  2. alice

    Ik heb er voor gekozen om minder te gaan werken. Terug van 32 naar 24 uur. Fiancieel gezien is dit geen flinke aderlating en daarnaast heb ik nog recht op 7 verlof weken.
    Ik heb hiervoor gekozen omdat ik geen correcte balans meer had in mijn privé en werksfeer.
    En het voelt nu goed. Succes met wat je ook besluit.

  3. anoniem

    In de zomer wil iedereen graag vrij. Ik denk dat je het van winter helemaal niet erg vindt om te werken.
    De balans is op dit moment weg want je werkt meer en niet het aantal dat je zou moeten. Ik denk dat je het heel anders zou ervaren als je nu de normale werkweek had.
    Ik zou eigenlijk eerder kiezen voor mijn vaste baan dan de nevenactiviteiten. Het loon is beter maar mogelijk ook de inkomsten bij ziekte e.d?
    Succes nog met de laatste loodjes en geniet dan van een welverdiende vakantie.

  4. wat een luxe dat je die keus hebt!! 😀