Zoveel mensen, zoveel levensstijlen

Ik vind het heerlijk om over andere mensen te lezen. En welke keuzes ze maken. Tegelijkertijd merk ik ook dat ik bepaalde levensstijlen interessanter vind dan andere.

Ik volg geen blog over mode, of over make-up, of over hoe je het vaakst vet kunt uitgaan en waar je dan tegenwoordig geweest moet zijn. Dat is aan mij dan niet besteed. Terwijl ik dan natuurlijk weet dat er talrijke mensen zijn die dat belangrijk vinden, en erg interessant en erg leuk. Maar ik niet.

Ik volg ook geen blog van mensen die reizen maken naar het verre oosten. Die schrijven over India, Bali, Thailand. Hele mooie plaatjes, en allemaal prima natuurlijk, maar alweer: niet interessant voor mij.

Misschien zijn er ook wel blogs van mensen die Hogere Cultuur opsnuiven. Wekelijks naar de schouwburg gaan of naar het concertgebouw. Die blogs ben ik nog niet eens per ongeluk tegengekomen, maar misschien zijn ze er wel. Ook die volg ik niet. Dat heb ik misschien wel een tijdje jammer gevonden. Enkele ooms en tantes van mij zijn wel fan van cultuur, en namen me vroeger wel eens mee. Altijd een sjiek uitje, en ik kreeg zo ook de indruk dat het belangrijk was voor je algemene ontwikkeling. Maar uiteindelijk… doe je mij geen enkel plezier met een uur of anderhalf moeten luisteren naar een concert wat klassieke muziek speelt. Hoe knap het misschien ook is. Enkele neefjes en nichtjes van mij zijn wel aangestoken met het cultuurvirus, maar bij mij heeft het niet gepakt. Helaas, misschien.

Wat ik wél volg, zijn een aantal blogs van mensen die de natuur opzoeken. Mensen die zelfvoorzienend proberen te zijn op hun eigen stukje land, zoals de Frugalwoods, of mensen die gewoon door de natuur trekken, zoals Glenn van To Simplify. Heerlijk.

Ik geloof dat dat ook wel een beetje mijn interesses aangeeft, waar ik misschien in de toekomst iets mee wil doen. Al heeft dit stadsmusje ook wel: hooikoorts en een hekel aan stekende insecten, te warm weer, en kamperen (zonder eigen toilet en douche). Dus of ik nou echt zelf Europa/Amerika door moet gaan trekken met een RV, of buiten moet gaan wonen met een grote tuin om te verzorgen? Dat weet ik nog zo net niet.

Maar meekijken met andere mensen vind ik in ieder geval wél leuk. En wie weet, ooit…

 

 

Reacties staat uit voor Zoveel mensen, zoveel levensstijlen

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.