Overuren toch maar wel uitbetaald

Misschien moet ik het af en toe gewoon in de week zetten bij mijn teamleider. Vorige maand vroeg ik om het uitbetalen van overuren, maar kon het niet. Eergisteren mailde ze ineens, dat ze komende maand toch maar wat overuren gaat laten uitbetalen.

Ik krijg daardoor over een week of wat een salaris van een paar honderd euro meer dan gebruikelijk, en dat is toch weer mooi meegenomen.

Deze weken voel ik ook dat ik het verdien, want ik ren me rot. Er is ook een collega ziek geweest (de eerste herfstgriep slaat toe?), dus ik heb alweer een dag meer gewerkt om haar te vervangen.

Volgende week haal ik zelf weer mijn griepprik, dan kan ik hopelijk in de komende wintermaanden nog meer overuren draaien aan het vervangen van ziekgeworden collega’s. (De griepprik voorkomt niet 100% dat je griep krijgt, maar de kans wordt wel kleiner en de ziekteverschijnselen vaak minder erg, daar teken ik ook voor – plus voor het feit dat ik mogelijk ook weer minder vaak griep doorgeef aan anderen).

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Overuren toch maar wel uitbetaald

  1. Heel goed dat je erover begonnen bent. Uiteindelijk is het toch ook niet zo gek dat ze overuren uitbetalen? Je bent er toch elke keer weer als ze het vragen zo te lezen.

    • Ik kreeg ze eerst niet uitbetaald, omdat mijn teamleider dacht, dat ik ze nog wel op kon maken in de rest van het jaar (uren vrij kon nemen). Nu gaf ze toch toe, dat dat wel niet meer zou lukken.