Hebbes

Ik heb ‘t. Honderdduizend euro. Ze zijn van mij alleen (het is niet een bedrag dat ik samen met m’n vriend gespaard heb, al betekent samenwonen met hem wel, dat we allebei minder geld uitgeven per maand).

Ik heb deze euro’s grotendeels zelf bij elkaar gespaard, al zit er ook wel hier en daar een gift van mijn ouders bij.

De komende week gaat het bedrag dan ook nog weer eens onder de 100.000 euro zakken, omdat ik de maandelijkse rekeningen weer ga betalen. En omdat een deel van mijn geld in aandelenfondsen zit, kan de waarde ook wel eens een keertje zakken, dus misschien zie ik in de toekomst ook nog wel weer een keer een bedrag flink onder de 100.000 euro terug.

Maar toch, maar toch: hebbes!

screenshot-2016-10-22-23-28-52

14 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

14 Reacties op “Hebbes

  1. Wat een mooie mijlpaal! Gefeliciteerd. Je hebt de moeilijkste 100.000 mijlpaal gepasseerd. Zie ik in je grafiek van werkelijke vermogen een exponent aan het werk (rente-op-rente), oftewel wijk je af van je geplande vermogen door beleggingswinst?

    • Voor een deel komt de extra groei inderdaad doordat mijn beleggingen en mijn spaargeld zelf ook weer in waarde gegroeid zijn. Een ander deel is ook dat ik sneller meer ingelegd heb, dan ik van tevoren bedacht had.

  2. mooie mijlpaal gefeliciteerd. Op naar de volgende honderdduizend 😉

  3. Lot

    Hoe voelt dat?

    In stenen heb ik dat ook met hypotheekvrij huis.

  4. Knap hoor! En nu door naar de volgende 😉

  5. Lege Zakken Vrouw

    Gefeliciteerd en goed gedaan, hoor!

  6. Zo, dat is een mijlpaal van formaat zeg! Gefeliciteerd!

  7. peggy-sue

    Goed zeg! Gefeliciteerd!

  8. Gefeliciteerd! Wat een mooie mijlpaal behaalt. Nu op naar de 200k!

  9. Gewoon Vlijtig

    Mooi. Gefeliciteerd. En op naar je volgende mijlpaal.

  10. Congrats on reaching your first 100,000 euros! That’s pretty exciting. (Also yay for Google translate!)