Orgaandonatie

Vanochtend logde ik met mijn DigiD in, om mijn zorgverzekering te wijzigen. Dat lukte nog niet. De website is down. Teveel belangstelling?

Meteen maar even gekeken naar hoe ik geregistreerd sta bij het Donorregister voor weefsel- en orgaandonatie. Blijkt dat ik een update kon doen, omdat er sinds mijn vorige registratiemoment nog een aantal extra organen en weefsels gedoneerd kunnen worden.

Meteen maar even “ja” op gezegd. Ik ben in de volle overtuiging dat ik niks meer heb aan mijn organen of weefsels als ik dood of hersendood ben. Dus als ze er iemand anders z’n leven beter mee kunnen maken, dan ben ik daar blij mee.

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Orgaandonatie

  1. anja

    Bedankt dat je dit hier even vermeld, ik wist niet dat er een wijziging was geweest. Ik heb mijn gegevens ook direct gewijzigd.

  2. stoppenvoormijnvijftigste.nl

    Helemaal mee eens! bij mij mogen ze ook (bijna) alles hebben. Alleen m’n hoornvliezen niet. iets met m’n gezicht lijkt me niet prettig.

  3. Lot

    Goed om dat weer eens te lezen. Ik heb ook meteen ingelogd en aangepast. Toch raar dat je geen e-mail adres hoeft op te geven zodat wijzigingen gemeld kunnen worden.

  4. Ik ben sinds mijn 18e orgaandonor. Ik wist niet dat er inmiddels weer een ‘update’ was. Ik zal van de week eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

  5. E

    Fijn, ik denk daar net zo over!

  6. JJNL

    Bedankt, Spaarolifantje! Ik heb gelijk ook mijn gegevens aangepast en de nieuw te doneren weefsels ook gedoneerd. Wel suf zeg, dat je daar niet gewoon een mailtje over krijgt als je al geregistreerd donor bent…