Eerste update geldvoorelkaar 2018

Nog even weer een korte update van mijn investeringen bij geldvoorelkaar. Langzaam gaan we richting het einde. Gelukkig zijn er in dit halve jaar geen leners onverwacht gestopt met terugbetalingen. Ook ben ik ergens in deze afgelopen maanden daadwerkelijk in de plus gegaan: al mijn eigen er ooit ingestopte geld is nu weer terug bij mij, en het geld wat vanaf nu binnenkomt, is eindelijk winst.

Hier het overzicht:

Screenshot 2018-07-08 08.59.09

Ik heb nu 74 euro meer teruggekregen dan dat ik uitgeleend had. Als de drie bedrijfjes die nu nog aan het terugbetalen zijn, dit blijven doen, kom ik uiteindelijk op een gemiddelde jaarlijkse winst van 0,3% sinds eind 2011 toen ik hiermee begon. Dat lijkt misschien in de huidige tijd nog wel heel wat, maar in die tijd kon je ook een tienjaarsdeposito afsluiten tegen 4% rente per jaar.

Kortom: leuk experiment, waar ik uiteindelijk zonder schade uit gekomen ben, maar ik raad het niet aan…

Voor de rest verwijs ik graag naar de vorige afleveringen van dit verhaal die ook op mijn blog te vinden zijn.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Eerste update geldvoorelkaar 2018

  1. Tom

    Leuk dat je er weer bent, Spaarolifantje! Ik hoop stiekem dat je het bloggen weer actief oppakt. Want ben fan van jouw onderwerpen en schrijfstijl 🙂